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light & shadow

絵画の歴史を振り返れば、キュービズムからモダニズムを経て、フォルムの変容の歴史が終息する。モダニズムの絵画は、物語やテーマを喪失し、それでも絵画たらしめているのは、平面性の主張と物質性による確かな手応えではなかろうか?なぜ扉なのか、自分でもよくわからないが、描きたいものが他になかった。

扉に光が当たると、そこに陰影が生まれる。具体的な扉というよりも、そこに作られる光と陰の織りなす世界を表現したかったのだと思う。

Looking back on the history of painting, the history of the transformation of the form ends from cubism to modernism. Isn’t it the assertion of flatness and the solid response of materiality that modernist paintings have lost their stories and themes and still make them paintings? I’m not sure why it’s a door, but I didn’t have anything else I wanted to draw.When the door is exposed to light, a shadow is created there. I think I wanted to express the world of light and shade created there, rather than a concrete door.

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painting